Data |
19 november 2016 t/m 20 november 2016 |
Tijd (-en) |
Aanvang workshops zaterdag om 11.00 uur. Welkom vanaf 9.45 uur met koffie/thee. Zondag om 15.30 uur eindpresentatie van alle groepen. Einde zondag om 17.00 uur. |
Locatie |
Buitengoed Fredeshiem, Steenwijk-De BultEiderberg 2 8346KJ Steenwijk-De Bult T 0521-535100 E info@fredeshiem.nlW https://fredeshiem.nl/Routeplanner: Google MapsBuitengoed Fredeshiem is een mooie locatie, gelegen in de bossen op 14ha eigen landgoed, nabij het oude vestingstadje Steenwijk. Er is een grote zaal en meerdere subzalen om in te musiceren. In het hoofdgebouw zijn een- en tweepersoonskamers met eigen sanitair, allemaal op de begane grond. Voor een eenpersoonskamer geldt een toeslag. De bedden zijn opgemaakt en je krijgt een handdoek. Er zijn voor minder validen een aantal kamers met een beugel bij het toilet en een verlaagde wastafel en een kamer is helemaal rolstoeltoegankelijk. Geef bij inschrijving aan als je hiervan gebruik wil maken.
Er zijn op het terrein twee groepshuizen met tweepersoonskamers die ook als eenpersoons kunnen worden gebruikt, met eigen sanitair. In een vakantiehuis zijn drie tweepersoonskamer met een gezamenlijke badkamer.
GROEPSTAXI
Huismuziek regelt een groepstaxi van en naar station Steenwijk.De kosten hiervoor zijn voor rekening van de cursist en zijn afhankelijk van het aantal reserveringen. |
Prijs |
Derden: € 200,00 /
Leden: € 190,00
/ T/m 30 jaar: € 95,00
Toeslag éénpersoonskamer: € 17,00
Korting bij overnachting en ontbijt elders: € 15,00
N.B.: Lees s.v.p. de toelichting bij de locatie op deze pagina. |
Uiterste inschrijfdatum | 17 november 2016 De inschrijving voor deze cursus is gesloten. |
Kijk hier voor de extra toegevoegde dagcursus op 14 januari.
Arabische zang kenmerkt zich door de nadruk op de melodie zelf, los van het harmonische systeem zoals dat bestaat in westerse klassieke muziek. Om die reden zit Arabische zang vol met versieringen en complexe ritmes. Om de verschillende stemmingen en gevoelens in de muziek uit te drukken wordt er gebruik gemaakt van maar liefst 48 verschillende maqams (toonladders). In deze workshop studeer je vijf klassieke Arabische liederen in uit verschillende landen, met verschillende maqams en ritmes, waarbij aandacht is voor de zangtechniek, versieringen, vertaling van de tekst, uitspraak en interpretatie. Je krijgt de bladmuziek met fonetische tekst en de vertaling. Voorbereiding niet noodzakelijk.
Anass Habib trad op in Vrije Geluiden. Klik hier voor het interview en zijn optreden en zie ook hieronder... meer informatie Kijk hier voor de extra toegevoegde dagcursus op 14 januari.
Arabische zang kenmerkt zich door de nadruk op de melodie zelf, los van het harmonische systeem zoals dat bestaat in westerse klassieke muziek. Om die reden zit Arabische zang vol met versieringen en complexe ritmes. Om de verschillende stemmingen en gevoelens in de muziek uit te drukken wordt er gebruik gemaakt van maar liefst 48 verschillende maqams (toonladders). In deze workshop studeer je vijf klassieke Arabische liederen in uit verschillende landen, met verschillende maqams en ritmes, waarbij aandacht is voor de zangtechniek, versieringen, vertaling van de tekst, uitspraak en interpretatie. Je krijgt de bladmuziek met fonetische tekst en de vertaling. Voorbereiding niet noodzakelijk.
Anass Habib trad op in Vrije Geluiden. Klik hier voor het interview en zijn optreden en zie ook hieronder.
Let op: de voertaal van deze cursus is Engels! De docent verstaat wel Nederlands.
Irma Oldenburg maakte een filmpje voor ons tijdens Music Mix weekend in april 2014, op de oude locatie, Zonnewende in Sint Michielsgestel. Hier kun je het bekijken.
Klik hier voor een geluidsopname en foto's van het Tango-orkest o.l.v. Gerard van Duinen op de nieuwe locatie Fredeshiem in april 2015. |
Anass Habib is geboren in Fez, Marokko in 1980. Hij zong al vanaf zijn 5de klassieke Arabische melodieën met zijn familie. Op zijn 12de gaf hij zijn eerste soloconcert in Fez. Hij studeerde in Syrië twee jaar klassieke Arabische zang, traditionele Syrische zang en middeleeuwse kerkmuziek uit het Midden-Oosten in het Arabisch, Aramees en Grieks. Hij vervolgde zijn zangstudie in Libanon bij Ghada Shbeir waar hij o.a. werkte aan zangtechnieken en Aramees en Byzantijnse repertoire. Daarna ging hij naar Parijs om te studeren bij Marie Keyrouz. Anass is nu een veelzijdig zanger van oude en klassieke Arabische muziek en specialist op het gebied van heel oude christelijke liederen en Aramees repertoire. Om zich ook als docent te bekwamen studeerde hij vervolgens in Lyon op het Cefededem Instituut, waar hij in 2014 zijn diploma behaalde als docent traditionele zang en percussie. Anass gaf concerten in Marokko, Syrië, Libanon, Turkije, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Zuid-Afrika en Nederland. Met zijn warme, diepe stem en grote bereik is hij goed in staat emotie en toewijding uit te drukken. Zijn repertoire omvat liederen uit veel landen en beschavingen: van de grote Libanese diva Fairouz tot de Egyptische Oum Kalthoum en van de Syrische Sabah Fakhri tot de Libanese Marcel Khalife, van soufi gedichten tot maronitische (vroegchristelijke) melodieën en middeleeuwse Sefardische liederen uit Andalusië. Voor meer informatie kijk op zijn website. |