Bestemd voor |
blokfluitisten. Geef bij opmerkingen op het inschrijfformulier op welke instrumenten je bespeelt en mee kunt nemen... meer informatieblokfluitisten. Geef bij opmerkingen op het inschrijfformulier op welke instrumenten je bespeelt en mee kunt nemen. |
Data |
13 december 2014 t/m 14 december 2014 |
Tijd (-en) |
zaterdag 10.00-zondag 17.00 uur |
Locatie |
Stayokay Slot Assumburg, HeemskerkTolweg 9 1867NG Heemskerk T 0251 - 232 288 E heemskerk@stayokay.comW http://www.stayokay.comRouteplanner: Google MapsStayokay Heemskerk is gevestigd in een 13e eeuws kasteel met Oranjerie, Slot Assumburg. Het kasteel heeft een groots entree, mooie zalen en een slotgracht met mooie tuin.
We musiceren overdag in de Ridderzaal met een prachtige akoestiek. Op zaterdagavond wordt het programma voortgezet in de Achterkamer. Er is een gezellig bar, de Torenbar.
Er zijn maximaal 4 eenpersoonskamer beschikbaar en 6 tweepersoonskamer. Er is op elke kamer een douche/toilet en wastafel.
Deze locatie is absoluut niet geschikt voor wie slecht ter been is. Er is namelijk geen lift en al bij de ingang is een kleine trap en de toiletten voor de begane grond bevinden zich in de kelder en de slaapvertrekken zijn alleen per trap bereikbaar. |
Prijs |
Derden: € 210,00 /
Leden: € 180,00
/ T/m 30 jaar: € 90,00
Toeslag éénpersoonskamer: € 15,00
Korting bij overnachting en ontbijt elders: € 15,00
N.B.: Er is een beperkt aantal eenpersoonskamers beschikbaar. De andere kamers zijn tweepersoonskamers. |
Joseph, lieber Joseph mein, Nun komm, der Heiden Heiland en Vom himmel hoch, da komm ich her zijn prachtige kerstliederen, die altijd weer worden gespeeld. We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Praetorius en Gabrieli, zesstemmige adventsgezangen van Altenburg, en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook muziek uit het kerstconcert van Corelli en Engelse Christmas Carols van William Walton, Elizabeth Poston en Peter Warlock. We spelen op a=440 Hz met zo veel mogelijk blokfluiten, dus ook c-bas en subbas. Voorbereiding noodzakelijk.
We spelen op a = 440 met zo veel mogelijk blokfluiten, en vooral ook graag met veel tenoren en bassen, c-bas en subbas. Om te zorgen dat we van ieders mogelijkheden en instrumentenverzameling gebruikmaken, kunnen de deelnemers na inschrijving het beste van te voren contact met Bert Honig opnemen over alle instrumenten die ze kunnen bespelen en meenemen, zodat er een goede indeling gemaakt kan worden.
Joseph, lieber Joseph mein, Nun komm, der Heiden Heiland en Vom himmel hoch, da komm ich her zijn prachtige kerstliederen, die altijd weer worden gespeeld. We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Praetorius en Gabrieli, zesstemmige adventsgezangen van Altenburg, en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook muziek uit het kerstconcert van Corelli en Engelse Christmas Carols van William Walton, Elizabeth Poston en Peter Warlock. We spelen op a=440 Hz met zo veel mogelijk blokfluiten, dus ook c-bas en subbas. Voorbereiding noodzakelijk.
We spelen op a = 440 met zo veel mogelijk blokfluiten, en vooral ook graag met veel tenoren en bassen, c-bas en subbas. Om te zorgen dat we van ieders mogelijkheden en instrumentenverzameling gebruikmaken, kunnen de deelnemers na inschrijving het beste van te voren contact met Bert Honig opnemen over alle instrumenten die ze kunnen bespelen en meenemen, zodat er een goede indeling gemaakt kan worden.
Advent en kerst is een periode met prachtige muziek. Het is moeilijk kiezen uit zoveel moois! We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Palestrina en De Victoria, zeven- en zesstemmige zettingen van Gabrieli en Altenburg en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook een aantal Engelse Christmas carols zoals ‘Sweet was the song the Virgin sang’. We spelen in een dubbeloctet op a=440 Hz met zo veel mogelijk blokfluiten, dus ook c-bas en subbas. Voorbereiding noodzakelijk.
|
 Bert Honig studeerde blokfluit aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam bij Marijke Miessen, Walter van Hauwe en Kees Boeke. Van 1986-2023 maakte hij deel uit van Brisk Recorder Quartet Amsterdam. Met BRISK volgde hij interpretatielessen bij Frans Brüggen, gaf hij talloze concerten in Nederland, vele Europese landen, Canada en Noord en Zuid Amerika, en trad hij op bij gerenommeerde festivals. Hij is met BRISK op meer dan tien door de pers zeer goed ontvangen cd's te beluisteren. Bert Honig werkte ook mee aan concerten en cd-opnames van de Amsterdamse Bachsolisten o.l.v. Richard Egarr en Roy Goodman. Verder geeft hij regelmatig concerten met Musica Batavia, en met Mimi Mitchell en Christina Edelen. Met sopraan Judith van Wanroij en klavecinist Johan Hofmann vorm hij de kern van het ensemble Le Nouveau Concert. Hij is werkzaam als privédocent blokfluit en gaf workshops en masterclasses over de hele wereld. Met Musica Batavia geeft hij ook zomercursussen in Frankrijk. Bert Honig was jarenlang een van de drijvende krachten binnen de organisatie van de SONBU. Tegenwoordig is hij de juryvoorzitter van het concours van de Open Recorder Days Amsterdam. |